mandag 10. mars 2014

Prosjekt Oppgradering av Hagedam




Bildene viser hvordan det så ut da prosjektet ble startet 17.januar





Nå har vi laget kant rundt dammen i Jondal naturstein.


2.mars støpte vi dekke til "gangstien" rundt dammen. Før dekke ble støpt ble det lagt ned rør til å trekke elektrisitet frem til spotter som skal felles ned i skiferen (Oppdal Bruddheller)


Nå er det prøvelegging og tilpasning av bruddellene før de skal legges.

Vi benytter oss av det milde været og lysere kvelder 
for dette prosjektet er en stor fordel for oss å bli ferdig med før tiden er inne
for karpene å flytte tilbake til dammen etter å ha tilbrakt vinteren i garagen.

I mitt stille sinn tenker jeg som så, nå blir det så fint rundt dammen
at det er det helt naturlig at prosjektet utvides til å inkludere en 
aldri så liten vannplante oppgradering :))

Ikke sant?

Yepp, jeg gleder meg :))


Fin mandagskveld ønskes fra
Tone



8 kommentarer:

  1. Jeg er helt imponert over hvor flinke dere er! Klar du må oppgradere vannplantene også ;-D

    SvarSlett
  2. Oi for en arbeidskapasitet dere har. Og så fint det blir. Ja det er en fordel med alt som en kan få gjort så tidlig på året. Her er mannen igang med å rake plener...det er bare helt utrolig til her å være. Men vi nyter det. :)

    SvarSlett
  3. Litt av et damanlegg dere har! Er jo litt jobb med det, men utrolig koselig med vann, fisk og vannplanter. Som dere har registrert i bloggen vår, så har vi tatt "vårpussen" på dammen i helga. Vi pleier å ordnet med dammen veldig tidlig, så vi kan nyte lyden av rennende vann når vi holder på i hagen utover våren.
    Hilsen Lars.

    SvarSlett
  4. Så flott det blir! Jeg gleder meg til fortsettelsen! Ja, noen flotte vannplanter vil bli prikken over i-en! Ha en forsatt fin kveld.
    Stein

    SvarSlett
  5. For en fin dam dere lager! Så kjekt at dere får gjort alt dette så tidlig, og du og du for et arbeid dere legger ned. Så flinke dere er. Heldige karper :)
    Dammen fortjener absolutt noen vannplanter som prikken over i'en.
    Gerd Ellen

    SvarSlett
  6. Så fint dette blir Tone, vann er så beroligende og blir som en oase i hagen.
    Så flinke dere er, det er kjempefint å kunne få gjort alt grovarbeide så tidlig på våren.

    Jeg gleder meg til å se den med planter til sommeren.

    Maritklem.

    SvarSlett
  7. Hei Tone! Dere er så dyktige og effektive. Det blir kjempefint rundt dammen, og noen nye vannplanter gjør det nok enda flottere.
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  8. Dette blir da kjempeflott! Det er koselig med vann i hagen. Det trekker til seg både dyr og fugler.
    Min dam er ikke så stor som deres, men for tre år siden så flyttet jeg dammen bort til verandaen. Har ikke angret på det, det er så fint å se livet som vann skaper.
    (og glemt er bronkitten og et knekt ribbein jeg hadde da jeg flyttet dammen..)

    :)

    SvarSlett

Tusen takk for besøk og hyggelig kommentar i bloggen vår :) Det settes stor pris på!